ГАВРИЛОВ ОЛЕКСІЙ ВІКТОРОВИЧ

Кафедра логопедії та спеціальних методик

концепція розвитку

Історія підготовки психолого-педагогічних кадрів для роботи з різними категоріями дітей, які мають суттєві порушення психофізичного розвитку і потребують корекції, а на цій основі – забезпечення соціальної адаптації таких осіб, – налічує в Україні майже 150 років. Але надання належної кваліфікації фахівцям-дефектологам на рівні вищої педагогічної освіти почалося в Україні в 20-ті роки минулого століття і здійснювалося до 60-тих років XX ст. лише в одному вищому навчальному закладі – у Київському педагогічному Інституті (зараз Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова). Згодом (1963р.) дефектологічний факультет був відкритий у Слов'янському педагогічному інституті Донецької області, а з 1992р. Підготовку дефектологів розпочато у Кам'янець-Подільському педагогічному інституті.

Відомо, що професія вчителя-дефектолога, залежно від його спеціалізації (логопедія), вимагає ґрунтовних знань з різних галузей науки і практики (медицина, психологія, педагогіка, соціологія тощо), а також досконалої методичної майстерності, володіння технологіями комплексної диференціальної діагностики порушень розвитку та корекційного впливу на пізнавальні, емоційно-вольові процеси, опорно-руховий апарат, особистість в цілому у її діяльнісних, комунікативних та поведінкових проявах.
Будь-яка вчительська професія (а дефектологічна – особливо, у зв'язку з ускладненістю об'єкту психолого-педагогічних впливів на дітей з вадами розвитку, у яких дуже своєрідно у індивідуальних варіантах комбінуються первинні, вторинні та інші ознаки дефекту, специфічно взаємодіють біологічні, психічні та соціальні детермінанти розвитку тощо) потребує нерозривного взаємозв'язку теоретичної і практичної підготовки. Успіх у роботі спеціаліста в галузі корекційної освіти багато в чому залежить від сформованості його особистісних професійно значущих рис і якостей – гуманізму, оптимізму, наполегливості, доброзичливості, уважності, самокритичності та ін. Зрозуміло яка відповідальність покладається на підготовку майбутніх дефектологів за якісну профорієнтаційну, профвідбіркову, навчальну і виховну роботу зі студентами.
Кафедра логопедії та спеціальних методик забезпечує навчальний процес підготовки спеціаліста в галузі освіти, вихователя спеціальної загальноосвітньої школи для дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку і логопеда. Навчальний процес побудований таким чином, щоб вивчення дисциплін у кожному семестрі та на кожному курсі було орієнтоване на формування загальної культури, засвоєння знань та вироблення умінь й навичок з фахових дисциплін, напрацювання прийомів та засобів організації і здійснення навчально-виховного та корекційного процесу, оволодіння змістом, прийомами та засобами корекційної роботи з дітьми з вадами інтелекту.

Основними завданнями концепції розвитку кафедри є:
якісна підготовка фахівців;
продовження розробки навчальних програм, методичного забезпечення системи викладання спеціальних методик та логопедії для студентів спеціальності «Корекційна освіта. Логопедія»;
підготовка і видання методичних розробок, посібників для студентів, вчителів-практиків;
продовження підготовки відзивів, рецензій на дисертації та навчальні посібники;
організація проведення науково-практичної конференції «Корекційна освіта. Історія, сучасність та перспективи розвитку» спільно з Інститутом корекційної педагогіки та психології НПУ ім. М.П.Драгоманова на базі університету;
співпраця з спеціальними закладами та управліннями освіти;
здійснення профорієнтаційної роботи з метою збільшення контингенту студентів та пропаганди дефектологічних знань;
завершити оформлення кабінету логопедії;
організація роботи соціально-психологічної служби в університеті;
підтримання зв'язки із закладами спеціальної освіти міста та району;
здійснення виступів викладачів кафедри в закладах освіти міста, району;
обговорення проектів законодавчих документів про освіту та рекомендація змін до них;
участь в організації та проведенні спеціальних експериментальних досліджень у галузі корекційної освіти.






 



 








 

      

  ГАВРИЛОВА НАТАЛЯ  СТЕПАНІВНА

  ЛЕВИЦЬКИЙ ВАДИМ ЕДУАРДОВИЧ

  МІЛЕВСЬКА ОЛЕНА ПАВЛІВНА
  СІМКО АЛЛА ВОЛОДИМИРІНВНА
ЛІСОВА ЛЮДМИЛА ІВАНІВНА
ГАЛЕЦЬКА ЮЛІЯ ВЯЩЕСЛАВІВНА
   БЄЛОВА ОЛЕНА БОРИСІВНА
МІХАЙЛОВСЬКА ЛІДІЯ МИКОЛАЇВНА
 КОНСТАНТИНІВ ОКСАНА ВАСИЛІВНА 
   ТКАЧ ОКСАНА МИХАЙЛІВНА
© 2010 Кам'янець-Подільський національний університет  імені Івана Огієнка


Форма входу

«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

-------------------------------------------- Для заміток