# Концепція розвитку кафедри корекційної педагогіки та інклюзивної освіти: Основою концепції розвитку кафедри корекційної педагогіки та інклюзивної освіти є розуміння того, що забезпечення повноцінного розвитку дітей, що потребують корекції психофізичного розвитку, знаходиться у прямій залежності від рівня підготовки спеціалістів–дефектологів. Очевидною є необхідність підготовки фахівців нової генерації, здатних здійснювати специфічну діяльність в нових умовах, працювати у нових типах спеціальних шкіл і дошкільних закладах; спеціальних службах, які будуть здійснювати профілактику вад розвитку і готуватимуть батьків до виховання дітей з проблемами в умовах сім’ї; готових до організації найбільш адекватних напрямків диференційованого підходу у навчанні різних категорій дітей з особливими потребами, в тому числі в умовах інтегрованої та інклюзивної освіти. Кафедра буде розвивати напрям і спеціальність «Корекційна освіта» з урахуванням сучасних тенденцій професійної підготовки: зростання особистісно-орієнтованої діяльності у засвоєнні фахових знань і вмінь; гуманістичність і демократизм в організації навчально-виховного процесу у вищому навчальному закладі; індивідуалізація та диференціація навчання і прагнення студентів досягти професійного рівня у своїй галузі; удосконалення інноваційних технологій; впровадження передового педагогічного досвіду; розвиток активності, самостійності та ініціативи студентів, їхніх професійних якостей і здібностей. максимальне наближення системи підготовки фахівців корекційної та інклюзивної освіти до міжнародних стандартів, забезпечення еквівалентності дипломів. Розвиток діяльності кафедри корекційної педагогіки та інклюзивної освіти буде здійснюватись у таких напрямках: Навчальна робота: розробка та удосконалення навчальних програм і навчально-методичних комплексів дисциплін, викладання яких забезпечується викладачами кафедри; забезпечення професійної спрямованості викладання дисциплін за напрямом і спеціальністю «Корекційна освіта»; Методична робота: створення методичної бази кафедри, в тому числі й сучасного інформаційно-технологічного забезпечення; підготовка навчально-методичних посібників, методичних рекомендації; створення кабінету інклюзивної освіти; поповнення кабінету корекційної педагогіки та спеціальної психології; Наукова робота: захист дисертацій викладачами, які закінчили докторантуру та аспірантуру; дослідження викладачами кафедри комплексної теми: «Психолого-педагогічне забезпечення корекційної роботи з дітьми, що мають вади психофізичного розвитку» (у 2011 році тема зареєстрована як комплексна, № державної реєстрації 0111U006288); підготовка та публікація статей, підручників, посібників; подальший розвиток наукової школи, яку очолює С.П.Миронова; організація та проведення наукових конференцій, семінарів, круглих столів з проблем корекційної та інклюзивної освіти; активізація участі викладачів у наукових зібраннях різного рівня; проведення наукової роботи зі студентами: діяльність наукових гуртків і проблемних груп; підготовка студентів до участі в олімпіадах, конференціях, конкурсах; допомога в публікаціях; Співпраця з управліннями та закладами освіти: розробка навчально-методичного забезпечення корекційної роботи в спеціальних закладах та інклюзивної освіти дітей з психофізичними вадами; консультування вчителів і вихователів спеціальних шкіл та інклюзивних класів; участь у роботі курсів підвищення кваліфікації педагогів корекційної та інклюзивної освіти; організація круглих столів і семінарів з актуальних проблем корекційної та інклюзивної освіти. Перспективні напрямки: активізація міжнародних зв’язків у галузі корекційної та інклюзивної освіти і підготовки фахівців – корекційних педагогів; організація підготовки і післядипломної освіти вчителів інклюзивних класів; дистанційне навчання студентів з обмеженими можливостями життєдіяльності.
|